GittiGidiyor Satış Tüyoları

1.Dükkan Bilgileriniz,

Gittigidiyor’da mağazanızı oluşturduktan sonra mağazanıza ait fatura bilgilerinizi,adres bilgilerinizi ve banka bilgilerinizi doldurmalısınız. Daha sonrasında profil sayfasında, var ise logonuzu, telefon numaranızı ve en önemlisi profil açıklamasını doldurmalısınız.

Profil açıklamanıza, satış yaptığınız ürünlerin kategorileri, markalarınız ve yaptığınız iş ile ilgili bilgiler vermeniz müşterilerinizin size google,yandex,bing gibi arama motorları üzerinden ulaşmasını kolaylaştıracaktır. Bunun dışında profilinizde kurumsal bir logonuzun olması da avantaj sağlayacaktır. Eğer kurumsal bir logonuz yok ise online olarak da kendinize logo tasarlayabilir ve profil alanınızı daha resmi hale getirebilirsiniz.

2.Çok Başarılı ve Başarılı Mağaza Rozetleri,

Gittigidiyor’da mağaza performanslarına göre rozetler vardır ve rozet sahibi mağazalar için ayrıcalık tanınmaktadır.Bu sisteme Satıcı Gelişim Sistemi (SGS) denmektedir ve en önemli ayrıcalığı müşteri gittigidiyor.com’da ürün araması yaptığında ‘akıllı sıralama’ sisteminde rozetlere göre sizin ürününüz üst sıralarda çıkmaktır.

Rozet alabilmek için olmak için mağazanızı aktif ettikten sonra,son 90 günde en az 50 adet satış gerçekleştirmiş olmalısınız. Sonrasında puanlama sistemi ise son 90 gündeki kargolanan ürün oranı, tamamlanan sipariş oranı ve önerilme oranı gibi değerlerin hesaplanıp yüzde değerine göre Çok Başarılı veya Başarılı olarak rozetiniz tanımlanmaktadır.

3- Kategori Yöneticileri ile Aranız da İyi Olmalı,

Gittigidiyor anasayfasında, kategori görünümünde ürünlerin öne çıkarıldığı bölümler ve etiketler vardır, kategori düzenlemelerini kategori yöneticileri yapmaktadır.

Süper Fırsatlar > Günün Fırsatı gibi etiketler içinse genelde kategori yöneticilerinin tercihlerine göre değişiyor. Günün fırsatında ürününüzün olabilmesi için Gittigidiyor’da ürününün satış fiyatını en uygun sizin belirlemeniz gerekmekte ve dükkan profilinizin en az %98 olması, en az 10 adet satış yapmış olmanız gerekmekte. Günün fırsatında olmak,ürünü ön planda tutarak hem satışınızın artmasını hem de o ürünün ardından müşterilerin,mağazanızı ziyaret etmesini sağlayarak diğer ürünleriniz içinde satış fırsatı  sunmaktadır. Kategori yöneticilerine ulaşmak zor olabilse de kategori yöneticilerine linkedin.com üzerinden araştırma yaparak mail veya mesaj yoluyla ulaşılabilmektedir.

 4- Ürünlerinize Özgün İsim Ve Açıklamalar,

Ürünlerinize, özellikle de çok satan ürünlerde detaylı olarak bilgi vermek geri dönüşüm açısından etkili olacaktır. Ürün açıklamalarında, ürün ile ilgili görsel alanı dışında farklı açılardan net olarak çekilmiş ürün görsellerini açıklama alanına ekleyebilirsiniz. Görsel dışında ürünün kullanımı ile ilgili videolar da ürünü için müşteriye fazlasıyla yol gösterici olacaktır. Ek olarak kargo süresinin, iade bilgisi ve fatura bilgisinin yer aldığı bir şablon tasarlayarak ürünleriniz için açıklama alanlarına bu şablonları da ekleyebiliriz.Bu bilgileri de eklemek hem müşteri memnuniyetiniz hem de güvenilirliğiniz açısından faydalı olacaktır. Akıllı sıralama özelliğinde özgün ve kendinizi bir müşteri gibi düşünerek ürün isimleri yazmak da önemli bir avantaj sağlayacaktır.

Varyantlı ürünlerde müşterilere seçenek sunmanız da ürünleriniz açısından olumlu olacaktır. Örneğin varyant olarak; var ise ürünlere ait renk, beden gibi özelliklerin ilan sayfasında belirtilmesi hem alışverişin hızlı olmasına hem girmiş olduğunuz varyantlardaki ürünlerinizin de satışının yapılmasını kolaylaştırmış olacaktır.

 5- Aynı Gün Ücretsiz Kargo Etiketli Ve Uygun Ürünler,

Ürünü aynı gün kargoya ücretsiz kargo olarak verebilmeniz hem ürünün satış sayısını artırabilir hem de aynı kategorideki diğer ürünlere göre fiyatının daha uygun olması sayesinde de akıllı sıralamada üst sıralara çıkabiliriz. Aynı zamanda mağazanızdaki diğer ürünleriniz için de satışlarınızın artmasına etkisi olacaktır. Eğer dropshipping(stoksuz satış) yapıyorsanız en çok satılan ürünler hakkında araştırmalar yaparak kendi stoğunuzdan da gönderebilirsiniz.Müşteriler, genellikle ürün aramalarında ‘ucuzdan pahalıya’ filtre özelliğini kullanarak ürünleri incelemekteler. Uygun fiyatlı, aynı gün ve ücretsiz kargo olan ürünleri çoğunlukla tercih edilmektedir.

6 – Mağaza Puanınızı Sürekli Yüksek Tutmalısınız,

Gittigidiyor’da müşterilerin ürünleriniz ile ilgili görüşleri mağaza puanınızda ve satışlarınızda etkilidir. Müşterilere ürün açıklamasında olan ürünü doğru bir şekilde göndermek ve belirttiğiniz gönderim süresi içerisinde kargolamak oldukca önemlidir.

En önemlisi de müşterilerden gelen mesajlara olabildiğince hızlı yanıt vermenizdir. Siz işinizi çok iyi yapabiliyor olsanız bile kargodan kaynaklı sorunlarda oluşabilmektedir.Bu aşamada önemli olan müşterilerden gelen sorunlarla alakalı olarak olabildiğince çözüm odaklı olmaktır. Satışlarınızı yaparken müşteri memnuniyetini ön planda tutmanız sizin avantajınıza olacaktır. Mağaza puan hesaplamasında,ürünlerinize az sayıda olumsuz yorum yapılmış dahi olsa  % oranınız hemen düşebilmektedir. Bu sebeple müşterinizle olabildiğince sağlıklı iletişim kurabilmek önemlidir. 

7- Ürün Paketinize Teşekkür Notu Ekleyebilirsiniz,

Ürün paketlerinize çeşitli not ya da kupon şeklinde müşterilerinizin ilgisini çekecek jestler yapabilirsiniz. Örneğin teşekkür notu ile müşterilerinize kupon kodu hediye ederek var ise kendi e-ticaret sitenize onları yönlendirebilirsiniz. Bu sebeple kendi mağazanız için de olan müşteri trafiğini arttırmış olacaksınız. Ayrıca teşekkür notu sayesinde müşterinin paketi açtıktan sonraki fikirleri olumlu yönde değişebilir.Sizde bu şekilde müşterilerinizden almış oldukları ürünler için yorum yapmalarını rica edebilir ve mağaza puanınıza etkisini görebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir